Het was Team Streuer niet echt te doen om de winst, zondag, tijdens de zijspanrace bij het Ducati-weekend, maar vooral om te testen. Die testen hebben veel informatie verschaft. Daarbij stonden de tweede en de vierde plaats die Bennie Streuer (Grolloo) en Kevin Rousseau (Frankrijk) behaalden in de schaduw.
De zijspanrace was de laatste op het TT Circuit in de aanloop naar de WK-race tijdens de GAMMA Racing Day in augustus. “Het is de enige mogelijkheid om de motor nog op verschillende afstellingen te testen voor die WK race. Daar heb ik optimaal gebruik van kunnen maken”, zei Streuer na afloop van de twee races. “Ik heb een erg goed gevoel aan deze wedstrijd overgehouden, want wat ik wilde uitproberen, heb ik kunnen doen. De gegevens die er uit kwamen, gebruik ik in augustus tijdens de WK-race.”
Over de rondetijden die Bennie Streuer en Kevin Rousseau op de klokken zetten was de stuurman uit Grolloo content. “Die geven me wel vertrouwen. Ik heb niet het uiterste van de machine gevergd, want het was vooral een weekend om testwerk te doen. Maar die tweede plaats zondagochtend was wel mooi.”
De winst ging naar de combinatie Smits/Verbrugge dat met een 1000cc motor reed in deze gecombineerde races van 600cc en 1000cc machines. Streuer rijdt het gehele seizoen met zijn 600cc Kawasaki, waarmee hij ook uitkomt in de WK-races.
Vlak voor race twee aan het einde van de zondagmiddag begon, kwam er behoorlijk regen naar beneden en dat leidde er toe dat Streuer en Rousseau kozen voor regenbanden, net als een aantal andere combinaties. Op de kletsnatte TT baan ging dat goed, want Streuer greep direct de leiding in de race. Die eerste plek behield hij vijf ronden lang, tot de baan opdroogde. Twee ronden voor het einde was Team Streuer al teruggezakt naar de derde plek. In de laatste ronde werd opnieuw een plaats afgestaan, waardoor Streuer en Rousseau als vierde over de eindstreep gingen. “Ik heb zo lang mogelijk doorgereden op de regenbanden, maar uiteindelijk ging het niet meer. Regenbanden worden op een droge baan enorm warm en in de laatste ronde rook ik het verbrande rubber zelfs tijdens het rijden. Gelukkig heb ik zonder kleerscheuren de finish gehaald.”