Over Team Streuer

2020
Afgelopen winter werd bekend dat Bennie Streuer in het seizoen 2020 aan de start zal staan met zijn vriendin Ilse de Haas als passagier. Streuer en De Haas worden onderdeel van het Duitse Bonovo Action team. Het team waarin ook de duo’s Reeves/ Rousseau en Sattler/ Remmé rijden. Daarnaast maakt Streuer de overstap gemaakt van een LCR Kawasaki naar een Yamaha in een Adolf RS frame. Het duo Streuer/ de Haas gaat in het seizoen 2020 de volledige WK-cyclus rijden, alsmede het volledig seizoen voor het Duits kampioenschap IDM.

2018
In 2018 stond Bennie Streuer wederom met zijn passagier Kevin Rousseau aan de start van het FIM sidecar World Championship. Nadat de Honda vorig jaar niet sterk genoeg bleek te zijn, besloot Bennie Streuer het zijspan om te bouwen naar een Kawasaki. De resultaten van de Kawasaki op de testbank waren veel belovend: de Kawasaki heeft ruim 20 pk meer dan de Honda. Dit in combinatie met de goede prestaties van vorig jaar, geeft ons het volle vertrouwen in aankomend seizoen.

2017
Al tijdens de eerste wedstrijd in Le Mans stonden Bennie Streuer en Kevin Rousseau op het podium. Daarna brak Rousseau zijn pols waardoor hij niet kon deelnemen aan de wedstrijd in Oschersleben. De twee wedstrijden heeft Streuer met Ilse de Haas verreden, wat hen twee mooie vierde plekken opleverde. De wedstrijden daarna waren erg spannend, maar toch moest Streuer elke keer het onderspit delven vanwege de minder sterke Honda. Uiteindelijk zijn Streuer en Rousseau als vierde geëindigd in de eindstand.

Het IDM heeft Streuer met Gerard Daalhuizen gereden. Elke wedstrijd die zij aan de start stonden eindigden zij op het podium. Een goede prestatie gezien het sterke startveld van het IDM. Ondanks dat zij niet elke wedstrijd konden rijden vanwege de WK's, zijn zij toch derde in de eindstand van het IDM geworden.

2016
Samen met Koerts wist Streuer de Duitse titel te bemachtigen in een sterk startveld. Helaas ging het Streuer niet voor de wind in het Wereld Kampioenschap. Vanaf het begin van het jaar waren de prestaties al minder. Eerst zocht Streuer de oorzaak hiervan in het materiaal, maar later bleek dat de oorzaak een vitamine B12 tekort was. Hierdoor had Streuer onder andere last van vermoeidheid, krachtsverlies in armen en benen, concentratieverlies etc. Streuer en Koerts hebben hierdoor genoegen moeten nemen met een vijfde plaats in het Wereld Kampioenschap.

2015
Het hele seizoen wisten Streuer en Koerts constant te presteren met de LCR-Suzuki door alle races bij de eerste vier te eindigen. De WK-race tijdens de Gamma Racing Day betekende de absolute doorbraak voor Streuer en Koerts. Hier wonnen zij de wedstrijd en namen daarmee de leiding in de titelstrijd van het WK over. In Oschersleben wisten ze deze voorsprong te behouden en na een spannende race werd het team dan ook welverdiend wereldkampioen. Precies 29 jaar nadat zijn vader Egbert Streuer, met passagier Bernard Schnieders, zijn derde WK-titel had behaald, zorgde zoon Bennie Streuer voor een unicum door de vierde houden medaille voor de familie binnen te halen.

2014
Het team had in 2014 een moeizame start. Nadat ze in Aragon van de baan werden gereden, was de race al voorbij voordat hij was begonnen. Het weekend daarna in Donington wist het team hun eerste WK punten te halen. In Rijeka reden Streuer en Koerts een top kwalificatie, waarbij ze hun eerste front row startplaats scoorden. Hierdoor was de hoop op een hoge klassering dan ook aanwezig bij het gehele team. Tijdens de sprintrace reden Streuer en Koerts dan ook hun beste race ooit; met een 2e plaats pakten zij hun eerste WK podium ooit. Deze stijgende lijn wisten zij door te zetten en ook tijdens de Dutch TT wisten zij een podium plaats te behalen. Uiteindelijk eindigde het team als 4e in de WK eindstand.

2013
Seizoen 2013 kenmerkt zich in zowel diepte- als hoogtepunten. Dieptepunten doordat in het begin van het seizoen veel motorische problemen voorkwamen. Een ander dieptepunt was de crash tijdens de laatste WK-wedstrijd op Le Mans. Tijdens de crash werd Koerts uit de bak geslingerd waarbij zijn schouder uit de kom schoot. Hoogtepunten waren er doordat het team op elke baan hun PR-tijd wist te verbeteren. Tevens werd er een 5e plaats behaald tijdens de WK-wedstrijd in Kroatië en een 5e plaats tijdens de TT in Assen. Het team is als 4e geëindigd in het ONK en als 8e in de WK. Hier dient weliswaar bij vermeld te worden dat het team zonder motorische problemen hoger was geëindigd. Tevens heeft het team diverse ONK-wedstrijden moeten missen doordat er gelijktijdig WK-wedstrijden werden verreden. Al met al kijkt Team Streuer tevreden terug op het seizoen 2013. We hebben laten zien dat we strijdlustig zijn. We hebben het hoofd niet laten hangen in de tijden dat het iets minder ging.

2012
In 2012 namen Streuer en Endeveld halverwege het seizoen afscheid van elkaar als teamgenoten. Streuer reed het seizoen uit met bakkenist Freek Dirksen en behaalde voor de derde keer op rij de titel in het Nederlands Kampioenschap. In het WK werd een 10e plaats in de eindrangschikking behaald.

2011
Ook dit jaar zijn de doelstellingen weer behaald. In het ONK behaalde Streuer en Endeveld wederom de titel. In Oss en Spa werd de combinatie nog even op zijn kop gelegd maar dit weerhield het team niet van de titel. De mooiste overwinningen van dit jaar kwamen in Assen. Tijdens de Rizla Racing Day werd er gewonnen na een zenuwslopende wedstrijd voor 60.000 man. Tijdens de Race of the Champions moesten Streuer en Endeveld achteraan starten. Toch wordt de race gewonnen en wisten ze een persoonlijk record neer te zetten. Tijdens dit weekend werd ook bekend gemaakt dat Team Streuer is uitgeroepen tot team van het jaar 2011, iets wat nog nooit eerder is gelukt door een zijspan team. Het WK werd afgesloten op een 6e plaats in de eindstand met als beste resultaat Rijeka met een 5e plaats.

2010
2010 bracht team Streuer de eerste Nederlandse titel. In het WK eindigden ze op de 14e plaats. Op Nederlandse bodem werd twee keer gewonnen, een keer in Assen en een keer in Oss. Maar er waren ook dieptepunten dit jaar want in Oss gingen Streuer en Endeveld ondersteboven de sloot in, gelukkig kwamen zij er beiden zonder kleerscheuren van af. Tijdens het WK kwam het hoogtepunt in Kroatië met een mooie 7e plaats.

2009
In 2009 kregen Streuer en Endeveld de kans om het Wereld Kampioenschap te rijden. Deze kans hebben ze met beide handen aangegrepen en daarbij wisten ze 9 WK-punten binnen te slepen. Het Nederlands Kampioenschap was met twee overwinningen in Assen en een podiumplek in Hengelo ook zeker geslaagd te noemen.

2008
Kees Endeveld heeft in dit jaar de plaats van Luchtmeijer overgenomen. Endeveld is ook in 2007 begonnen met zijspanracen en heeft met diverse rijders in veel verschillende kampioenschappen gereden. Streuer en Endeveld raceten in 2008 voor het eerst samen. In dat jaar deden zij mee aan alle ONK-races en daarnaast aan twee races voor het Duits kampioenschap. Het eerste podium was een feit in Hengelo. Helaas werd het team door mechanische problemen dat jaar 7e in het Nederlands Kampioenschap.

2007
Bennie Streuer is in 2007 begonnen met zijspanracen. Met zijn toenmalige passagier Mickel Luchtmeier heeft hij in dat eerste jaar deelgenomen aan het ONK. Het duo eindigde op een niet onverdienstelijke 6e plaats.